Customer experience
Verbetering van de klantervaring in uw distributienetwerk. Ontwikkelen en implementeren van customer experience programma’s via onze coaching- en opleidingsprogramma’s
Constructeurs en dealergroepen stellen de klant centraal in het verkoopproces.
Een wijziging van de klantervaring moet doorgevoerd worden in alle processen, zowel offline als online. Dit dient opgenomen door alle medewerkers die direct contact hebben met de klanten. Een externe visie met ervaring is interessant om de verandering te begeleiden, met als doel om:
- De collectieve consensus bevorderen om de klantervaring te verbeteren
- Duurzame culturele verandering mogelijk maken
- Een ‘klantgerichte’ cultuur ontwikkelen
- Positieve impact op de motivatie en betrokkenheid van het personeel, alsook de relatie tussen de afdelingen onderling
- De tevredenheidsscores van de dealer verhogen
- De klantervaring in Verkoop en Naverkoop verbeteren
- De retentie van de klant bij weder aankoop bevorderen, alsook de bereidheid om dealer en autofabrikant aan te bevelen te verhogen
Onze diensten omvatten:
- Grondige diagnose voor elke dealer: Cultuurenquête, fysieke omgeving, online en front line reviews, documentatie, systemen
- Analyse, feedback en voorstel van een SMART-actieplan
- Best practices en toolbox beschikbaar stellen voor dealerpersoneel
- Implementatie van een collectief plan op maat met coaching bij de dealer
- Continue verbetering en monitoring
DEKRA:
- Bevordert een verbetering van de klanttevredenheid met doel om een duurzame relatie tussen klant, dealer en autofabrikant in stand te houden
- Begrijpt en volgt het veranderende gedrag van de klanten
- Stelt zijn expertise in change management en cultuurwijziging ten dienste
- Heeft ervaring met persoonsontwikkeling en gedragsverandering van medewerkers
- Stelt een team met de nodige vaardigheden, kennis, gedragingen en competenties ten dienste
- Stelt een pakket diagnosetools ter beschikking